Optymalizacja podatkowa jest bardzo istotna, jeśli chodzi o prowadzenie firmy, a także jednoosobowej działalności. Jest to niezwykle ważne w kontekście ustalania ostatecznej wysokości należności wobec urzędu skarbowego z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych lub firm. W interesie osób prowadzących biznes jest to, aby wykazywać jak najwyższe koszty, tak by maksymalnie obniżyć kwotę opodatkowania. Bardzo wiele osób kupuje do firmy sprzęt na kredyt lub bierze w leasing. Niestety biorąc kredyt, nie można uznać raty kredytu za kwotę uzyskania przychodu.

Ile kosztów kredytu można wrzucić w koszty prowadzenia firmy?

W koszty prowadzenia działalności gospodarczej można wrzucić część kwoty raty kredytu. Jest to część odsetek kapitałowych i prowizji, które płaci się bankowi. Samej części spłaty kapitału nie można uznać za koszt uzyskania przychodu, gdyż jest to kwota, która de facto pozostaje w firmie. Można jednak odliczyć amortyzację nabytych w ten sposób sprzętów, takich jak na przykład samochód, maszyny produkcyjne lub komputery.